Heta Santa Ana-vindar

Denna helg är det ovanligt varmt här pga de s.k. Santa Ana-vindarna som blåser från inlandet utåt mot havet och tar med sig väldigt varm luft. De kallas ibland för djävulsvindar då de många gånger är orsaker till enorm hetta och torka som i sin tur resulterar i skogsbränder. Normalt ligger temperaturen på runt 20-25 grader om dagarna här såhär års, men just nu i helgen, har vi runt 32 grader. Puh!

I natt har det blåst väldigt mycket och när jag vaknade och begav mig iväg till min bakkurs så låg det massor av skräp på vägen från alla de stora träden som finns i vårt området. Under dagen har det inte blåst alls och nu i kväll ska det tydligen tillta igen, så vi får väl se vad jag vaknar till för röra i morgon.😉

Skönt är iaf att det ska bli svalare igen fram till tisdag, så vi slipper den värsta hettan. Idag hade jag faktiskt tänkt gå till poolen efter min bakkurs, men det blev att jag satt inne och läste med dörrarna stängda för att hålla värmen ute. Haha!😀

IMG_4095

Leave a Reply

