På gång med golf igen – wohooo!

Nu har jag spelat min andra runda på en vecka sedan jag fick lägga min golf på is i början av juni – det känns underbart att vara tillbaka!😀

I början av graviditeten så tillät inte läkaren mig att träna pga diverse komplikationer och sedan när jag fick grönt ljus från henne så hade jag börjat få sådana problem med foglossningar så jag varken kunde eller vågade testa. Sen att jag var trött och allmänt illamående gjorde heller inte mig direkt sugen på att spela så det är först nu som även golfsuget har kommit tillbaka.

Vanligtvis så brukar jag alltid gå mina rundor och endast åka golfbil om banan kräver det, men nu är det enbart golfbil som gäller då jag fortfarande lider av foglossningar. Första rundan var jag lite nervös, men jag hade varit och slagit en gång innan och det hade gått väldigt bra med tanke på mitt fyramånaders uppehåll och jag kände knappt av fogarna något alls. Jag inser dock mina begränsningar så därför går jag inte runt, försöker att inte böja mig allt för mycket och tar det lugnt om jag känner att det inte känns bra.

golfboll

Idag spelade jag med min granne och vi blev ihopparade med en äldre man som var en riktig gentleman – han plockade upp bollen från hålet varje gång jag satt den, plockade upp min klubba om jag hade någon med mig fram till green, tog hand om flaggan, frågade hur jag mådde med jämna mellanrum och när vi var klara med rundan så erbjöd han sig att bära min bag till bilen. Han fick gärna hjäpa till på banan, men det kändes lite väl mycket att han skulle bära bagen till bilen så det tackade jag vänligt nej till.

Det känns verkligen ovanligt att inte kunna så flexibel och rörlig som jag är van vid. Jag är inte den som annars ber om hjälp utan är väldigt mycket “kan själv” så detta är lite av en utmaning för mig och känns obekvämt, men jag ska nog lära mig. Dock kommer det bli svårt när jag är tillbaka till normalform igen efter bebisen fötts, då kommer jag väl ha vant mig vid att bli uppassad och kommer förvänta mig det. Haha!😉

Leave a Reply

