Cravings!

Under första trimestern funderade jag länge på vad mina cravings var, men kunde inte komma på något speciellt. Jag var liksom inte sugen på något alls, förutom fräscha saker så som frukt och yoghurt och hade särskilt svårt för allt som var varmt, grillat, stekt eller fett. Vi ska inte tala om lukten av grillat! Fy!!! Nog inte bästa saken att ha svårt för mitt i sommaren när vi alltid har dörrar och fönster öppna och ALLA grillar typ hela tiden.😦

Mattias var jättegullig och försökte varje dag att komma på något som jag kanske skulle kunna tänka mig att äta, men nej… Frågan var varje dag “Vad är du sugen på idag då?” och jag svarade alltid “tyvärr inget alls…” så det var en stor utmaning för min käre make under några månader där. Han var jättesöt och lagade olika saker hela tiden för att se om något var bättre än det andra, men tyvärr så var det enbart yoghurt och fräscha saker som jag kände ett sug efter. Det var inte så att jag svalt, utan jag tvingade mig att äta maten som Mattias lagade och lite annat också, men det var med stor motvilja och ibland även (tyvärr) avsmak.

Hur som helst så kom jag aldrig på något speciellt som jag hade särskilt sug eller craving efter, men när vi kom hem från semestern i början av september så kom Mattias på det. Jag satt och mumsade på ett äpple (det tredje för dagen!) och Mattias kollade roat på mig och sa:

– “Jag har nog kommit på vad din craving är…”

– “Jaha”, sa jag och fortsatte ivrigt mumsa på mitt äpple, helt oförstående.

– “De där äpplena du äter hela tiden är din craving! Du äter ju 2-3 stycken per dag ju!”

Haha, det var ju sant! Jag har alltid gillat just Gala-äpplen, men nu åt jag som sagt 2-3 stycken per dag och bara älskar dem! Smaken och konsistensen har alltid tilltalat mig väldigt mycket och har jag kunnat välja så har jag köpt Gala-äpplen fast har självklart kunnat äta andra också, men nu är det BARA dem som gäller. Och många av dem!😀 Äppelskålen får bara inte bli tom hemma hos oss nu, det vore jordens undergång!😉

IMG_4188

Numera ett MÅSTE i vårt hem!

Leave a Reply

