Boston here we come!

Om en vecka åker vi upp till Boston för en långhelg, vilket ska bli jätteroligt!😀

Ingen av oss har varit där förut och vi har båda hört mycket bra om staden så vi är verkligen laddade! Vi hittade bra flygbiljetter på nätet med JetBlue som är ett lågprisbolag som flyger inrikes i USA och som ska vara väldigt bra. De är de enda som flyger direkt från SoCal till Boston, vilket gör resan mycket smidigare och framför allt kortare då vi slipper byta plan halvvägs. Nu flyger vi kl 21.10 från Long Beach flygplats, som ligger ca 40 minuter från Newport Beach, och landar vid 05.30 på morgonen därefter i Boston. På det viset förlorar vi ingen tid på att flyga utan gör det nattetid när vi ändå ska sova. Förhoppningsvis kan vi sova på planet bara…😉

Boston

Vi kommer att bo på ett jättemysigt hotell som jag har bokat och inte berättat om för Mattias, så det blir en överraskning som jag är säker på att han kommer att gilla. Det är i gammal stil, har öppen spis på rummet och ligger väldigt bra till så jag är säker på att det kommer gå hem.🙂 Berättar mer om hotellet när vi varit där för att inte Mattias ska få reda på något innan resan. Han är trots allt inne och kollar in bloggen med jämna mellanrum. Hihi!

Vi kommer att stanna i Boston till och med söndag så vi får tre hela dagar där för sightseeing och god mat, sen går vårt plan går hem på söndag kväll så vi maxar verkligen tiden som vi är där.

Än så länge har vi inte bestämt så mycket gällande vad vi ska göra där, utan det blir min uppgift denna vecka att kolla på lite mer. När jag letade info om Boston för några veckor sedan såg jag att de hade spökvandringar runtom i staden kvällstid, vilket nog kan vara både intressant och skrämmande. Tror dock inte jag kommer våga göra något sådant, då jag är så lättskrämd och så lätt drömmer mardrömmar. Haha!

Det vi verkligen ser fram emot är att få känna på riktigt senhöstväder! Vi båda längtar så efter att få ta på oss varma ytterkläder, knyta en mysig halsduk runt halsen och dra på oss handskar och sedan ge oss ut i höstkylan. Galna, tycker säkert ni, men då vi ständigt har så varmt här så saknar man verkligen de fyra årstiderna och lite omväxling i klimatet ibland. När vi kollat in väderleksrapporten så ska det ligga mellan 3-10 grader C där under nästa helg så det verkar riktigt lovande måste jag säga.🙂

Det här blir sista flygresan för oss innan bebisen kommer då jag kommer vara runt v25 när vi är där och jag sen inte vill riskera något, så ska vi ta oss någonstans senare får det bli med bil.

Som en liten parantes så kan jag nämna att jag fick upp väldigt blandat resultat av bilder när jag googlade Boston på Google Images… blandat med vackra bilder (som den ovan) över Boston fanns också otroligt hemska bilder från massakern tidigare i år. Bilder som de inte visade i tidningar och på tv för att de var för hemska… usch, inget jag gärna ser igen!😦

Leave a Reply

