Minis tillväxtkurva

Jag hittade nedan tabell på en av de (oändligt) många gravidsidor som finns på nätet och tyckte det var intressant att se hur mycket lillan växer varje vecka. Tänk att det kan gå så fort och att hon från idag (v24 – ca 600g) ska sexdubbla sin vikt…!!! Ska min mage bli sex gånger så stor då, eller?😉 Tur är väl iaf att hon inte ska bli sex gånger så lång som de ca 30 cm hon är idag. Haha!😀

Vad gäller min egen vikt så låg jag stadigt på ca 61,5 kg i vikt hela sommaren, men sedan augusti har jag sakteliga börjat lägga på mig mellan 200-500 g i veckan så nu är jag uppe i 66,5 kg. Jag väger mig en gång i veckan för att se utvecklingen och ligger nu 5 kg plus so far efter 24 veckor så vi får väl se var det landar i slutändan. Det är iofs inget som oroar mig, utan det blir det som det blir. Jag äter nyttigt och bra för mig och mini så all viktuppgång har med henne att göra och inte för att jag stoppar i mig en massa gräddbakelser eller liknande.😉

Skärmavbild 2013-10-28 kl. 08.48.55 Skärmavbild 2013-10-28 kl. 08.49.09

Leave a Reply

