Minis barnvagn

Efter en hel del research och lite ändring av vad vi först trodde vi ville ha, så har vi nu bestämt oss för, beställt och även fått hem minis barnvagn.🙂 Det blev en Bugaboo Cameleon som vi hittade i en butik nära oss som heter Bel Bambini. Den finns uppe i Beverly Hills och här nere i Newport Beach. Dock är vår inte lika känd och flashig som den i Beverly Hills då det är till den alla kändismammor går och köper sina babysaker. Jag har inte sett en enda kändis i vår butik än så länge… Haha!

Kändisar eller ej, så har de ett bra sortiment och samma priser som på andra ställen med sämre urval, så därför valde vi att köpa vår vagn där. De hade även ett specialerbjudande där man kunde registrera sig i butiken och sammanställa en önskelista, som vanligtvis används till barnets baby shower (mer om det nedan) och man fick då 10% rabatt på allt på listan. Så med tanke på vad en barnvagn, barnsäng mm kostar så tyckte vi det var en bra idé då inga andra affärer hade rabatter på de dyrare produkterna hos sig. Ju högre belopp desto mer blir ju 10%!😀

Sagt och gjort så bokade vi en tid med Veronica, en väldigt gullig och hjälpsam tjej som jobbar i butiken, och gick sedan igenom alla de saker vi kunde tänka oss behöva – och lite till. Listan är inte bindande så vi la till lite mer saker än vad vi nog kommer köpa, bara för att de var söta eller något vi kanske vill köpa senare.

När vi var där och tittade på vagnar så valde vi mellan tre olika modeller som alla verkade väldigt bra, men föll för Bugaboo då den passade just vår livsstil och våra behov bäst. Vi gillade den som fanns i butiken, vilken var svart (bra standardfärg), men när Veronica nämnde att Bugaboo varje år gör en Special Edition så såg jag hur det lös upp i Mattias ögon. Haha! Kan man få något som inte alla andra har så vill han gärna ha det.😉 Vi fick förklarat att den hade, för en liten summa mer, en massa extra detaljer som höjde komforten för både förälder och främst bebis, samt att den kom i en specialfärg som bara skulle finnas tillgänglig i 8 månader och i max 400 exemplar i hela världen. Mattias ögon lös ännu mer!😉 Vagnen skulle vara ljusgrå på utsidan och ha detaljer i marinblått på insidan, vilket vi tyckte lät väldigt fint. Vi bestämde oss direkt för att boka upp oss på en sådan efter att ha fått se bilder och fått alla specialdetaljer demonstrerade för oss. Här nedan kan ni se hur fin den är!🙂

Tydligen skulle de bara få in ett litet antal till butiken så om vi ville ha en så var vi tvungna att vara ute i god tid. Detta var redan i mitten av september så 21 februari kändes väldigt långt borta för oss.🙂 Vi blev informerade om att det skulle ta några månader innan den kom, men så ringde de en dag och sa att de börjar sälja slut på de som de skulle få in så vi var tvungna att även åka och betala för vagnen om vi ville ha den. Detta skedde i slutet av september, redan efter några veckor och under tiden Mattias var i Europa i två veckor, så jag åkte dit och betalade och när jag var i butiken så sa Veronica att de precis fått in en skeppning och att jag kunde få med mig en där och då. Wow, det var snabbt! Då jag inte ska lyfta tungt själv så sa jag att jag var tvungen att vänta på att Mattias kom hem innan vi kunde hämta upp den, så de fick hålla den på lagret tills dess. När han väl var hemma så hämtade vi iaf upp den och byggde härom veckan ihop den också. Det är en sådan mysig känsla att tänka att vår lilla bebis ska ligga i den om nu bara några få månader.😀

Vad gäller baby shower, som jag nämnde ovan, så skrattade jag gott när jag försökte förklara för en annan anställd i butiken att vi inte ska ha någon sådan, att vi inte är amerikaner och därmed inte har det som vana – och än mindre som önskan. Han kunde bara inte förstå det och var helt utom sig över vad vår lista skulle hela när jag först bara hade sagt Flodin. “Den måste ju ha ett riktigt namn” sa han upprört och jag fick till slut ge med mig och ge honom ett bättre namn så att han skulle bli lugn. Haha! Kommer nu faktiskt inte ihåg nu vad det var…😀 Sen frågade han om könet, vilket de flesta verkar avslöja på sin baby shower genom t.ex. rosa/blåfärgat innehåll på en tårta och även det sa jag att det inte var viktigt för listans syfte och att det inte var någon hemlighet. Han ville dock hålla det hemligt och insisterade flera gånger på att han skulle skriva okänt i listans informationsfält om oss och barnet, men till slut fick jag honom att förstå att det heller inte var viktigt så nu står det att det är en tjej. Ja, vad säger man, kulturkrockar…😉

Leave a Reply

