Kladdkakans dag 7 november

Idag är det kladdkakans dag i Sverige och det måste självklart firas med, just det, kladdkaka!😀

Jag bakade kladdkaka i muffinsformar igår som jag tog med till en tjejmiddag jag var på under kvällen och så ska jag och Mattias festa loss på varsin ikväll till efterrätt för att fira denna stora dag.😉 Kladdkaka har varit något som jag ätit så länge jag kan minnas och jag har bakat fler än jag kan räkna till tror jag, haha! Receptet sitter liksom i ryggraden, så jag behöver inte ens titta i någon receptbok när jag ska baka denna barndomsfavorit.

I mitt tycke ska kakan vara rätt så kladdig, så som namnet säger, så den får inte stå för länge i ugnen. Sen tycker jag faktiskt att den är som godast dagen efter, när den fått stå och gotta till sig ordentligt. Mums!

kladdkaka

Ett fint, kladdigt exemplar!

Leave a Reply

