Anniversary brunch på St Regis Hotel i Monarch Beach

Idag har vi varit och firat två år som förlovade, fast det egentligen är i morgon – den 11 november.🙂 Det är nu två år sedan en något nervös Mattias mötte mig på tågstationen i Florence, kvällen den 11 november 2011, och sedan friade till mig på vårt hotell för helgen, Hotel Lungarno med härlig utsikt över närliggande Ponte Veccio. Jag hade på fredag em flugit ner till Bologna, där jag skulle jobba måndag och tisdag, och sedan tagit tåget vidare till Florence medan Mattias flugit ner direkt från Zürich. Det var så vårt puzzel såg ut ett tag när vi pendlade mellan Zürich och Göteborg, eller sågs i någon stad ute i Europa. Vi vaknade sedan på lördagen och hade en fantastiskt romantisk helg i Florence och svävade båda på rosa moln ett långt tag efter det.🙂

Efter det har vi fortsatt fira denna fina dag på något sätt. Förra året överraskade Mattias mig med en helg i LA på det mysiga boutiquehotellet Le Petit Ermitage och med middag och Cirque de Soleil på kvällen. Sedan dess har vi hunnit med att gifta oss och väntar nu vår lilla mini, som kommer att komma (om hon väljer att komma i tid) strax efter vår årsdag som gifta i februari.

I år var det iaf jag som överraskade Mattias med en lyxbrunch på Motif Restaurant på St Regis Hotel i Monarch Beach, vilket ligger ca 30 minuter söder om Newport Beach. De hade oändligt med godsaker att smaska i sig av och vi åkte därifrån väldigt mätta och nöjda. Bara efterrättsborden dignade med olika smarriga saker som jag självklart var tvungen att prova. Mattias fick även ta del av deras champagnepaket där det var fri tillgång på bubbel till brunchen – gissa om jag var avundsjuk! Jag älskar verkligen bubbel!😀

Nu är det ca fyra timmar sedan vi slutade äta och vi är båda fortfarande proppmätta, så vi kanske åt lite för mycket – haha! Det var dock så gott så vi kunde inte låta bli.😀

Leave a Reply

