Det börjar närma sig jul…

Idag var Mattias och jag på SWEA OCs julmarknad som hölls  i Huntington Beach, vilket ligger ca 20 minuter norr om Newport Beach. Då jag är med i SWEA OC så hade jag lovat hjälpa till några timmar. Mattias lämnade av mig där vid 10.30 på fm och så jobbade jag fram till kl 13 med att sälja bullar, längder, limpa, vörtbröd och lite andra godsaker. Kan lova att det var stor efterfrågan på tex vörtbrödet!😀

bild (1)

Min arbetsplats för dagen – brödbordet på SWEA OCs julmarknad

Vid kl 13 skulle det första luciatåget vara så vi bestämde att Mattias skulle komma tillbaka till dess och vi skulle titta på det tillsammans. Efter vi gjort det så köpte vi en jultallrik med julmust och mumsade i oss. Det var köttbullar, potatis, brunsås, lingonsylt, rödbetssallad, julskinka, ägghalvor med räkor samt inlagd gurka. Riktigt gott!

Efter att vi ätit så gick vi runt och kollade in alla stånden som finns där inne, samt hejade på de människor vi känner och som också var där och insöp lite svensk julkänsla. Nu är det strax dags att julpynta hemma också, så detta var en bra “uppvärmning” inför första advent nästa helg.

När vi väl var klara där så åkte vi hemåt och slappade på soffan, vilket var väldigt välbehövligt för min stackars ländrygg som värkte ordentligt efter att ha stått upp på ett hårt golv i ca tre timmar. Tur vi har en stor och skön soffa!😀

Leave a Reply

