Thanksgiving golf

Idag, torsdag, är det Thanksgiving i USA och Mattias är ledig från jobbet i två dagar, torsdag och fredag. Då de flesta amerikaner är hemma och proppar sig fulla med kalkon, sötpotatis och tranbärssås så passade vi på att spela golf. Kan säga att det inte direkt var fullpackat på banan idag.😉

En av våra favoritbanor i närheten av  Newport Beach, Oak Creek, hade specialerbjudande på $89 idag för att locka dit lite folk så vi passade på att ta del av det då det annars kostar $175 att spela där. Det var en underbar dag för golf och både Mattias och jag spelade en av våra livs bästa rundor, vilket var jättekul och något vi kommer leva ett tag på!😀 Inte heller så ofta som vi båda spelar jättebra samtidigt, utan det brukar oftast vara en av oss bara. Solen sken och det var runt 20 grader samtidigt som man kunde se på trädens vackra färger att det ändå är höst.

bild 4

Härlig dag för golf!

Min golfgarderob är något begränsad så jag får använda ett par av mina gravidbyxor samt en lång tröja som faktiskt inte är en gravidtröja, utan bara en som jag köpt för några år sedan som råkar vara väldigt lång och som passar bra nu med magen. Alla andra golfkläder är för korta över magen eller för trånga i midjan så urvalet är väldigt begränsat. Haha!😀

Jag är iofs bara väldigt glad för att jag kan spela golf över huvud taget just nu och hoppas jag kan göra det i åtminstone en månad till innan magen blir för stor. Fortsätter jag spela så här bra så vill jag verkligen inte sluta nu! Tror lite av framgången ligger i att jag inte kan/vill ta i så mycket nu och svingar lugnare, vilket gör att jag träffar bättre och spelar jämnare. Mina bollar går inte lika långt som de gör när jag kan ta i ordentligt, men som sagt så är spelet jämnare, vilket ger ett bättre slutresultat ändå. Eventuellt hinner vi med en runda till denna helg…

Leave a Reply

