Första advent

Igår var det första advent och det firade vi med att ta en ordentlig sovmorgon först, sedan skypade vi med mina föräldrar och efter det gav vi oss ut på jakt efter lite olika godsaker som vi ska ha till jul. Jag har sett bl.a. julskinka och prinskorvar på IKEA de senaste gångerna jag varit där så vi tänkte att vi nu skulle köpa dem, då de ändå är frysta och iom det kan förvaras i frysen fram till det är dags att fixa med det sista.

Till vår fasa så var de helt slut när vi kom dit och när vi frågade i kassan så sa de att de inte kommer få in fler… suck! Att man inte lär sig och köper när man ser det första gången.😦 Nu ligger vårt hopp till Olssons i LA som brukar ha olika julmaträtter inför den stundande högtiden. De har stängt på måndagar, men jag ska ringa dem i morgon för att förhoppningsvis få svar på ifall de har eller ej. Annars vet jag inte riktigt vad vi ska göra…

När vi sedan kom hem så pyntade vi det sista i lägenheten och satte på julmusik för att komma i stämning. Det blev sedan middag och slutligen adventsfika med glögg, pepparkakor, saffransbiscotti och så lite annat gott. Jättemysigt!

IMG_4820

Vackra julstjärnor ger mysigt och stämningsfullt ljus på flera håll i lägenheten

Leave a Reply

