Populäraste flicknamnen i USA 2013

Som ni förstår så klurar vi för fullt på namn till mini och i morse när jag satt och tittade på morgonnyheterna så såg jag att dessa är de mest populära namnen på flickor i USA idag. Jag har vänner i Sverige som har döpt sina barn till både Emma och Olivia de senaste åren, så de verkar vara namn som är populära även här.🙂 Jag tycker det är väldigt roligt att det femte namnet är med på listan då det ju är vad flera av mina vänner i Sverige, som heter Maria, kallas. Nu vet ni att ert smeknamn är väldigt poppis i USA också!😀

IMG_4824

När jag kollade in listan för Sverige för 2013 så hittade jag dessa namn som de mest populära just nu:
1. Alice
2. Elsa
3. Julia
4. Ella
5. Maja

Alltså inget namn som sträcker sig över båda länder, men de är alla fina så vi har lite input till vårt eget beslut. Vi vill ha ett namn som fungerar på både svenska och engelska och som gärna får finnas i släkten på bådas sida. Det första kravet är ett måste, men sen får vi se om vi uppfyller det senare.🙂 Än så länge har vi ett namn som vi båda gillar väldigt mycket och som varit vår favorit länge, men som jag har hört så kan det ändra sig när man ser det lilla livet som kommit ut, så inget är bestämt ännu. Vidare håller vi namnförslaget för oss själva tills vi vet exakt vad mini ska heta.🙂

Leave a Reply

