Musikhjälpen 2013 är här!

Nu är det dags för Radiohjälpens program Musikhjälpen 2013!

Det börjar idag, eller rättare sagt i kväll, svensk tid kl 21.30 och i år står glasburen åter i Göteborg, på Gustav Adolfs Torg. Programmet sänds dygnet runt i P3 och genom SVT Play och pågår mellan den 9-15 december. Årets programledare är Kodjo Akolor (som var med förra året), och nytillskotten Emma Knyckare och Sarah Dawn Finer. Jag tror de kommer att göra ett toppenjobb och ser verkligen fram emot att få lyssna på dem. Jag brukar faktiskt ha på radion hela dagen och lyssna när jag är hemma, vilket är både underhållande och intressant.🙂 På grund av tidsskillnaden så får jag ju även lyssna på nattsändningarna som jag hade missat om jag bott i Sverige. Nu missar jag iofs delar av dagssändningarna pga samma anledning, men men.😉

Musikhjälpen 2013

Årets tema är “Alla tjejer har rätt att överleva sin graviditet”, vilket känns extra angeläget för mig i år. Inte för att jag är utsatt för några risker, utan för att jag är gravid och kan bättre sätta mig in i situationen och de behov man har som gravid kvinna. Och som vanligt så kommer jag självklart att donera pengar för att hjälpa till och hoppas att alla ni som läser detta också gör det. Förhoppningsvis så slår vi förra årets rekordsiffror som kom upp i 23 301 823 kronor! Helt otroligt!

mh 13

Leave a Reply

