Gravidgolf is da sh*t!

Golfball

Igår var jag och spelade golf med min granne och en svensk kvinna som jag mött genom SWEA OC. Vi spelade på Mesa Linda, vilket är lite av min hemmabana här i Newport Beach och där jag spelar allt som oftast när jag spelar med grannen. Som jag skrivit tidigare så går jag inte längre runt då det blir för ansträngande för kroppen, utan jag kör golfbil, vilket fungerar väldigt bra det också. Jag saknar dock motionen som det ger när man bär bagen och går banan, men det får jag gå tillbaka till när mini är född och jag är redo att ge mig ut på banan igen.🙂

Det var soligt och runt 18 grader ute, så en perfekt dag för att spela golf och när rundan var över och jag räknade ihop mina slag så insåg jag att jag spelat min bästa runda någonsin, sett till antalet slag! Helt otroligt! Vem hade kunnat föreställa sig det?! Inte jag iaf om någon frågat mig för några månader sedan.🙂 Och ändå hade jag gjort några onödiga småmissar, som t.ex. några dåliga chippar eller slarviga puttar, så jag kunde alltså ha fått ÄNNU bättre resultat. Hehe! Jag tror att jag har släppt oerhört mycket på min tävlingsinstinkt nu när jag är gravid och därför inte har så höga krav på mig själv, vilket resulterar i att jag är mer avslappnad och får ett bättre spel. Lite ironiskt när man tänker på det… Förhoppningsvis kan jag minnas denna känsla och ha kvar den när jag ska spela “på riktigt” igen utan magen. För jag kan ju inte gå runt och vara gravid hela tiden enbart för att spela bättre golf!😉

Nu har Mattias föräldrar precis kommit för att fira jul med oss, så jag ska försöka få med mig Sune ut på banan också så att han får öva lite. Han fick ju en grönt kortkurs av Mattias i julklapp förra året som han gick i somras och vad är väl inte bättre än att kunna öva golf mitt i vintern!?😀

Leave a Reply

