Bebissnack

För ett tag sedan råkade jag på detta klipp, men har inte tittat på det förrän nu och måste säga att jag tyckte det var väldigt intressant. Nu har jag ingen erfarenhet av små bebisar (ännu), men om detta stämmer så verkar det ju vara väldigt hjälpsamt i att förstå sitt barn och vad dess olika ljud betyder, vilket sedan resulterar i en mycket gladare och lugnare bebis (och mamma!). Jag ser fram emot att lyssna efter vår lilla minis läten och se ifall hon ger ifrån sig något av de fem ljuden de pratar om: “neh”, “owh”, “heh”, “eair” och “eh”.😀

Videon är lite lång, men den är väl värd att titta på!

Här är ett snabblexikon för vad ljuden betyder🙂

– neh = bebisen är hungrig
– owh = bebisen är trött
– heh = något är oskönt/obekvämt
– eair = bebisen har gas i magen/behöver bajsa
– eh = bebisen behöver rapas

Jag lovar att skriva ifall detta stämmer när jag testat det på vår lilla tjej efter att hon är född.🙂

Leave a Reply

