Vecka 34 – magen och jag idag

I fredags var vi, som jag skrev om tidigare, till läkaren och fick då veta att vår lilla tjej sitter nöjd och glad med huvudet uppåt och rumpan neråt i min mage. Hon verkar har satt sig tillrätta där och tycker det är extra roligt att sparka neråt på min kissblåsa.😉

Läkaren tipsade om att jag kan stå ca 10 minuter varje kväll på alla fyra och vicka på höfterna så att bäckenet öppnar upp sig och lillan i och med det kan “ramla ur” och på så sätt vända sig åt rätt håll i magen. Hon sa dock att det inte finns några garantier att det händer, men det kan hjälpa så jag ska självklart försöka. Än är det ju dryga fem veckor kvar till beräknat datum så hon har tid att vända på sig, men man vet ju aldrig.

Mini vägde i fredags ca 2 kg och med deras uträkningar så ska hon väga runt 3,3 kg vid födseln, vilket är en normal vikt som jag förstått det. Vi låg exakt på kurvan i allt de mätte så det kändes bra.🙂 Läkaren sa även att min livmoders nederdel var lång och fin (låter roligt, haha!) så det fanns inga indikationer på att jag skulle föda för tidigt heller.

Här är veckans magbild på en kula som har stuckit iväg i storlek något väldans de senaste veckorna:

IMG_5122

Leave a Reply

