Babynest!

Jag fick för några veckor sedan tips från min kära vän Mia om att ett babynest är väldigt bra att ha när bebisen är liten, så jag började kolla runt efter ett sådant här i USA, men tyvärr så fanns det bara en sort och den var riktigt ful, stor och klumpig! Nestet som blivit väldigt populärt i Sverige är ganska så dyrt plus att det inte går att beställa direkt till USA så där skulle vi behöva beställa det hem till någon vi känner i Sverige för att sedan få det skickat vidare till oss i USA = ännu dyrare babynest.

Istället så googlade jag efter mönster på babynest för att sy ett själv och hittade rätt så snabbt ett som verkade bra på denna blogg. När jag sedan läste igenom det lite mer i detalj så insåg jag att det inte alls verkade så svårt heller, så jag bestämde mig för att sy ett istället för att beställa från Sverige. :) Jag hade tur att hitta allt tyg, stoppning, alla band och snören på ett och samma ställe så jag slapp åka runt och leta i flera butiker. Tyget är jättegulligt och supermjukt, så mini kommer ligga väldigt mjukt, skönt och ombonat där.

Väl hemma så satte jag sedan igång att sy som bara den och rätt så snabbt så började babynestet ta form. Så här fint blev det slutliga resultatet!😀

IMG_5229

Öppen

IMG_5233

Ihopknuten

Sedan, för att säkerställa att allt är rent och fint innan mini kommer så tvättade jag nestet i tvättmaskinen (det måste ju tåla det också) så nu ligger det nedpackat och redo för att tas med till sjukhuset. Det kommer ju, om saker och ting inte går som planerat idag, behövas rätt så snart…🙂

2 thoughts on “Babynest!

Leave a Reply

