Breakfast on the go

För några dagar sedan var det åter igen dags för Breakfast on the go här i vårt lägenhetsområde, vilket innebär att representanter för ägarna står vid en av in-/utfarterna och bjuder på frukost på morgonen till alla som är på väg till jobbet. Eller som jag, som åkte med Mattias dit bort (typ 300 m, haha!), hoppade ur bilen, hämtade upp min frukost och promenerade hemåt för att avnjuta den framför morgonnyheterna.

Man fick kaffe eller te, apelsinjuice, en stor skål med färsk frukt och så någon slags bröd/bulle med röda bär, som var lite för söt för frukost för min del, men den gick ner.😉

IMG_5236

Breakfast on the go hemma i vardagsrummet!

Idag känner jag mig extra fixerad vid mat bara för att jag inte får äta något på hela dagen innan vändningen kl 16, så då kändes det här inlägget passande, haha! Kan ju alltid alltid drömma mig tillbaka till den goda frukosten jag fick för några dagarna sedan.😉 Jag klev dock upp vid kl 7 i morse för att kunna göra en riktigt stor frukost som jag förhoppningsvis ska (över)leva på resten av dagen fram tills efter vändningsförsöket är klart. Det fick bli två goda mackor med ost, sallad, tomat och keso, en kopp te samt ett glas smoothie som allt var tvunget att intas innan kl 8. Behöver jag säga att jag blev proppmätt på det, så nu återstår att se hur länge jag står mig på min jättefrukost.🙂 Nerpackat i väskan finns bananer, vattenflaska och några granolabars så jag ska kunna äta så fort vi är klara.

Leave a Reply

