Vecka 38 – magen och jag idag

Nu är det inte mycket tid kvar!!! Mini är beräknad den 21 februari, men räknas som färdig nu och kan i princip komma ut, allt från idag till om tre veckor. Det känns dock inte som om det är dags ännu så jag tror inte det kommer bli tidigare än beräknat datum, men vi får se…🙂

Mattias tycker magen står ut mer nu efter vändningen då mini ligger på ett annat sätt i magen. Jag har svårt att se skillnaden, men när jag jämför med bilden från förra veckan så ser magen lite lägre ut nu än tidigare. Det verkar ju iofs logiskt att det ska se lite annorlunda ut med tanke på att hon numera ligger rätt och huvudet är nere i bäckenet.

Mina träningskläder börjar vara lite korta över magen och jag får gå och dra i dem hela tiden för att inte ha en stor glipa på magen, haha! Insåg också att de flesta av mina magbilder är på mig i svarta träningskläder. Jag kan lova att jag inte går runt i dem för jämnan, utan jag kommer på att jag ska ta en bild när jag står i hallen och är på väg ut till gymmet, så det blir som oftast där och då.

Vågen visar strax över 12 kg plus och det jag är som mest sugen på om dagarna är färsk frukt och choklad, hehe!😀 Jag frossar i en massa härlig färsk frukt till frukost och som mellanmål, men försöker hålla igen på chokladintaget dock. Har börjat göra en massa smarriga smoothies där jag mixar olika kombinationer av banan, apelsin, mango, jordgubbar, äpple, kiwi, vindruvor och blåbär. Blandningsmöjligheterna är oändliga och smakerna fantastiska. Man mixar bara den färska frukten och tar ev. i lite is och vatten för att få det mer rinnigt och – voila, du har en härlig, fantastiskt god och nyttig vitaminbomb!😀

På tal om smoothies så ska vi på en demo på Sur la Table på söndag som jag ska skriva lite mer om i ett annat inlägg.🙂

bild (1)

På väg ut på promenad

Leave a Reply

