Basics of Juicing Demo

På söndag förmiddag ska jag och Mattias gå på ytterligare en demo på Sur La Table i Newport Beach. Det är den kortare varianten av de matlagningskurser de erbjuder, tar bara en timme och kostar bara $5 där kostnaden går till att hjälpa behövande familjer få in mer frukt och grönsaker i sin kost. Bara den anledningen gör ju det värt att delta, sen att man faktiskt får lära sig något också är fantastiskt!

Man är här inte lika aktivt delaktig utan sitter och tittar på en kock som demar olika recept inför en liten publik på ca 10 personer som kan ställa frågor under hela klassen. I slutet får sedan alla provsmaka det som kocken förberett under klassens gång och specielpriser erbjuds på de verktyg och ingredienser som använts.

Vi har tidigare gått på några av dessa demos där vi fått värdefulla tips gällande både pizza på grillen samt grillning. När jag för några veckor sedan såg denna demo så anmälde jag oss direkt då jag, som jag skrivit om, har väldigt sug efter färsk frukt och gör egna smoothies mest hela tiden.  :) Mattias gillar dem också och dricker ofta en till frukost, så vi är båda laddade att få lära oss några nya recept.

smoothies

Grönkål är en grönsak som ska vara så nyttig och fylld med en massa viktiga vitaminer mm så det är något jag ser fram emot att få lära mig mer om, hur man kan få in den i morgonjuicen tillsammans med andra nyttiga frukter mm, utan att det smakar bara grönkål. Jag lovar att dela med mig av de recept vi får om de är goda (vilket jag är säker de är).🙂

Skärmavbild 2014-02-06 kl. 10.02.39

What You Will Learn
Stay true to your resolution for great health in the new year and join us to learn how easy it is to create refreshing and fabulous juice at home. In this 1-hour demo your Sur La Table chef instructor will teach you the techniques and tips you need for creating juices, using slow and fast juicers, using seasonal ingredients such as kale, pear, sweet potato, parsnip, ginger and much more. You’ll be amazed at how easy and delicious great juice is to make at home. Sign up now for this fun 1-hour demo!

Leave a Reply

