Vecka 40 – magen och jag idag

Nu är det sista dagarna i sista veckan och allt är som vanligt, dvs jag känner igen som helst skillnad eller att något ska vara på gång. Suck! När vi var hos läkaren i fredags så konstaterade hon att jag fortfarande var 1 cm öppen så ingen förändring där heller. Går varje dag och känner efter och hoppas att det ska ske något, men icke! Så att mini kommer tidigt är nog inte längre så troligt, då hon bara har en dag till på sig.😉

Nästa läkarbesök är på fredag igen så då får vi se ifall hon börjar känna sig redo snart eller hur läget ligger. Jag mår bra och hade konstigt nog gått ner ett halvt kilo i vikt på senaste kollen?! Hur det gått till vet jag verkligen inte för jag äter mycket mat och även av sånt som inte är så nyttigt (har blivit några semlor nu senaste veckan, hehe!). Läkaren frågade om jag mådde illa och kräktes eller nåt för att jag gått ner, men så är inte alls fallet. Konstigt är det och jag äter nu extra mycket för att det inte ska ske igen innan mini kommer. SEN får det gärna ske!😉

Amerikaner är verkligen så roliga och frispråkiga, så nu händer det i princip varje gång jag är ute och går att någon kommenterar magen och att jag är nära att föda. Det konstigaste jag fått höra än så länge var från en kvinna jag gick förbi som först konstaterade att nu är det nog väldigt nära och sedan sa “ha alltid ett skosnöre med dig ifall bebisen kommer och du måste knyta av navelsträngen” Eh…!!!??? Jag undrar just vad hon har varit med om för att komma med ett sådant råd? Haha! Det är ju inte direkt att man är ute och går och så bara ramlar bebisen ur en i farten!😀 Jag fann mig snabbt och pekade på mina träningsskor och sa att jag hade skosnören på skorna så jag skulle klara mig ifall något händer och gick sedan snabbt vidare, hihi!

I morgon fyller Mattias år så idag ska jag baka tårta till honom. Det blir en smarrig blandning av karuselltårta och ett annat recept jag hittat på nätet – mums! Bilder och recept kommer på det sen.🙂

IMG_5459

Magen som nu tydligen ser väldigt “färdigjäst” ut enligt alla jag möter på gatan

Leave a Reply

