Bakevent med årets konditor 2012, Cecilia Andersson

Helgen innan Linnéa föddes så var jag på ett bakevent anordnat av SVIV (svenskar i världen). De hade bjudit in Cecilia Andersson som blev utnämnd till Årets Konditor i Sverige 2012. Eventet hölls hemma hon en svensk kvinna vid namn Etel som är aktiv medlem i SVIV. Det var begränsat antal medlemmar och jag var glad som fick en plats där, speciellt som det inte kostade något att delta.

Vi var ganska många (runt 20 tror jag) så vi blev indelade i tre grupper där grupp ett fick börja i köket, medan de andra två fick börja med att fika. Cecilia hade bakat en massa godsaker som alla fick mumsa i sig ute i den vackra trädgården, omringade av härliga fruktträd. Jag var med i grupp ett och vi fick börja med att lära oss att baka vaniljbullar/sockerbullar som sedan i steg två skulle fyllas, garneras och slutligen – det bästa av allt – ätas! Då vi gjorde rätt så många så fick vi även över för att ta med oss hem. Behöver jag säga att Mattias blev väldigt glad över att få smaska i sig en sockerbulle på kvällen.😉

Leave a Reply

