Min födelsedag

I lördags var det alltså min födelsedag och jag blev riktigt ordentligt firad irl samt via diverse digitala medier från hela världen. Mattias och Linnéa bakade scones till mig till frukost och uppvaktade mig med paket från Mulberry!😀 Det var en jättefin scarf som jag tittat på tidigare, så jag blev superglad!

Sedan tog vi en långpromenad runt Balboa Island och när vi kom tillbaka så skypade vi med mamma och pappa. Sedan gick vi ner till poolen där det hölls ett poolpartyevent med DJ och så bjöds det på drinkar och burgare, så vi satte oss så långt borta från högtalarna som det gick, för Linnéa höll på att somna, och sedan mumsade vi i oss varsin burgare och Mattias njöt av lite olika drinkar medan jag nöjde mig med cola. Från mamma och pappa fick jag pengar som gick till ett par nya snygga solglasögon från Tom Ford, som jag självklart ville ha på mig på en gång så det är de som syns på bilden nedan.🙂

Solen sken från klarblå himmel (som vanligt på min dag) och det var väldigt varmt och skönt så vi blev sittandes där en lång stund, mätta och nöjda efter burgaren. Sedan blev det en snabb dusch och en sväng upp till Fashion Island där vi strosade en stund och köpte med oss jätteräkor som vi skulle tillaga till middag. Det råkade också bli lite shopping för mig då jag funderat på att köpa mig en jeansjacka och nu hittade en som passade väldigt bra. Som om den var gjord för mig så sa de i affären först att de inte hade någon kvar, men när de dubbelkollade på lagret så låg den där och väntade på mig utan att synas i deras system. Vi var verkligen gjorda för varandra, jackan och jag!😉

På kvällen så mös vi med Linnéa en stund innan jag la henne och Mattias lagade en Surf & Turf-middag till oss på oxfilé och jätteräkor tillsammans med sparris och bearnaisesås – mums! Till “förrätt” hade vi en av våra favoriter, ostskålar gjorda på gruyereost och chilipeppar – också mums!😀

Sen avslutade vi middagen med de cupcakes jag köpt, vilket blev Lemon Curd och Chocolate Marshmallow, som jag tittat ut innan, och för att vi båda skulle få smaka bägge sorter så delade vi och tog halva av varje.😀

Leave a Reply

