Vårt magiska bröllop, del 1 – möhippan!

Nu börjar min förkylning äntligen sakteliga släppa greppet om mig och krafterna återkommer, så då är det dags att skriva igen! 😀 Jag var på en massage i torsdags i förra veckan och jag tror det är vad som satte igång förkylningen för på fredagen hade jag feber och mitt huvud kändes som om det var fyllt med trögflytande kolasås. Roligare kan man ha…

Hur som helst så ska jag nu berätta lite mer om bröllopet och allt som hände dessförinnan!

Vi åkte alltså hem till Sverige en vecka före bröllopet för att träffa några av de inblandade, fixa med det sista småfixet och för att ställa om oss till svensk tid. För att lyxa till det lite extra när det nu var vårt bröllop så hade vi bokat business så flygresan hem blev väldigt bra. Vi sov gott och fick bra mat så när vi landade på Arlanda på fredag em så var vi rätt så pigga trots den långa resan. Tur var det för när vi hämtat ut bagaget och går mot utgången till ankomsthallen ser jag först Gunilla som står och spanar efter oss och vinkar, samtidigt hör jag en massa tjoande och tutande och när vi kommer lite längre fram så står där mina barndomsvänner från Norrland – Jenny, Linda och Maria – med partyhattarna på och med stora plakat med mig på! Haha! 😀 Snacka om att jag blev överraskad och väldigt glad!

Välkomstkommittén och bruden på Arlanda

563691_10151299051647404_1652830553_n

Glatt överraskad blivande brud på Arlanda med kronan på och bubbel i handen

Efter bubbel och möhippeutstyrseln kommit fram så åkte vi in till Stockholm. Där tillbringade vi kvällen med en massa härligt prat, god mat, dans och självklart mer bubbel! Jenny och Linda sa att de var tvungna att åka upp till Övik igen på lördag morgon, men att Mattias skulle komma och möta mig i stan och att de hade bokat något mysigt till oss. När vi sedan sitter och äter frukost tillsammans på Centralstationen på lördag morgon i, vad de säger, väntan på deras tåg, så säger de helt plötsligt att detta bara var etapp ett av min möhippa och att jag nu skulle hoppa på ett tåg tillsammans med dem och att vi skulle åka ner till Göteborg. Fantastiskt! Med oss på tåget kom även Mattias kusin Hanna, medan Maria var tvungen att stanna kvar i storstan för att jobba vidare med slutspurten av sin doktorsavhandling.

Väl i Göteborg så stod ett stort gäng glada, underbara vänner till mig och väntade på stationen. Vilken fantastiskt överraskning och fortsättning på helgen! Vi började dagen med en smarrig brunch på Ritz för att sedan gå vidare till Hagabadet där vi först hade ett Zumbapass och sedan badade, bastade och mös i ett chambre separee som ställts i ordning för oss med smoothies, färsk frukt och levande ljus – väldigt mysigt!

Gänget samlas på Ritz för en god brunch. Jag ser helt vettskrämd ut… HAHA!

Alla tjejer hade fått lämna en bild som har en koppling mellan mig och den personen och jag skulle gissa från vem det var och berätta historien. Väldigt kul!

Snyggaste Zumbabruden!

Tjejerna börjar samlar i vårt chambre separee med badrockarna på redo för bad och bastu

Kvällen fortsatte sedan med middag hemma hos Carolina där tjejerna lagade en fantastiskt god middag, det bjöds på en massa god dricka och vi hade en underbar kväll med härliga samtal, aktiviteter, lekar, många skratt och goa minnen. Vi var totalt 15 tjejer där och det var så underbart att få se alla samlade på en plats – alla för min skull! 🙂 Efter midnatt någon gång började många sakteliga bryta upp så då tog jag, Linda, Jenny och Hanna – som alla bodde på hotell inne i stan – en taxi till hotellet och bestämde oss för att gå ut. Vi regerade sedan dansgolvet på Lounges fram till halv fem på morgonen då klämde in ett Maxmål på Max innan vi stupade i säng, väldigt nöjda, glada och trötta. Frukosten på söndag morgon väntade runt hörnet bara några timmar fram, men då vi hade både tåg och flyg att passa så fick vi masa oss upp. Jag var fortfarande i ett lyckorus från helgens alla underbara upplevelser så energin verkade oändlig. 🙂

Gissa-bilden-boken kom fram även under middagen och det blev många härliga historier och skratt

Alla tjejer samlade i ett försök till en seriös gruppbild…

…som spårade ur lite grann kanske… 😉

I sammanfattning blev det en underbart härlig och händelserik helg med mina fantastiska vänner som sedan slutade med en mycket trött och glad Sara som ramlade i säng i stugan på söndag eftermiddag. Först då släppte lite av lyckoruset och de senaste dygnens avsaknad av riktig sömn gjorde sig väldigt påmind. 🙂