Förvandlingen till Quasimodo fortsätter…

Inte nog med att jag har en väldigt stel nacke och går lätt framåtböjd så drabbades jag i torsdags även av något ytterligare skönhetshöjande…

Det hela hände i torsdags (samma dag som jag vaknade upp med min stela nacke). Jag gick ner till poolen på em för att bubbla lite i förhoppningen om att det skulle vara främjande för min stackars nacke. Efter att ha suttit i jacuzzin ett tag så la jag mig på en av solstolarna och lyssnade på Sommar i P1 medan jag försökte slappna av så gott det gick. Där blev jag sedan liggandes i någon timme och när jag sedan kom upp till lägenheten så såg jag att jag var lite svullen under ena ögat. Senare på kvällen steg svullnaden lite mer och jag verkligen kände av den när jag tex skrattade och kinden täckte delar av ögat. Snyggt…

Så, inte nog med att jag gick krumryggad så var jag även svullen i ansiktet – vilken skönhet! 😀 Haha!

Jag hade ingen som helst aning om vad som kunde ha hänt där nere vid poolen som hade fått min kind att svälla upp, men en tjej som jag pratade med i fredags sa att det kunde vara ett spindelbett. What!? Så en spindel har alltså gått i mitt ansikte och även bitit mig – iiiuuuuuhhhhh!!!!

Nu fyra dagar senare är jag fortfarande relativt svullen på kinden och stel i nacken. Det har kliat på kinden, men jag har inte lyckats se något bett. Dock har musklerna i nacken sakteliga börjat mjukas upp och kännas lite bättre mot eftermiddagen i dag söndag, så jag kanske blir träningsfärdig i början av veckan som kommer.

Det kan vara lite skrämmande att bo i ett land med insekter som man aldrig vet vad de hittar på… 😉

Leave a comment